پیرو موعود

مذهبی بسیار است؛باید مذهبی ها را مهدوی کنیم

پیرو موعود

مذهبی بسیار است؛باید مذهبی ها را مهدوی کنیم

پیرو موعود

--=بسم الله الرحمن الرحیم=--
دستنوشته های یک گنهکار پشیمان . . .
جنگ هنوز ادامه دارد . . .
در های شهادت باز باز است . . .
#قرارناالمقاومه
#المقاومه_حتی_الفرج
ما میخواهیم علی اکبر های امام زمانمان باشیم
پیرو موعود
یاحق

زمینه سازی ظهور با روحیه جهادی...

دوشنبه, ۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۴۷ ق.ظ
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم




سوره انشراح و دیگر سوره های قران کریم هر کدام تفاسیر مختلفی دارند و میشود با نگاه های متفاوت به هر سوره نگریست اما من در این یاداداشت میخواهم از دید زمینه سازی ظهور حضرت حجت و جهاد فرهنگی به این سوره نگاه کنم.

سوره انشراح در واقع جوابی است به بچه حزب اللهی ها و فعالان فرهنگی در مواقعی که سختی کار باعث ناامیدی و ناتوانی آنها در ادامه کار میشود.

این سوره نگاه اعتقادی به مسئله صبر و شرح صدر دارد،شرح صدر عاملی است برای آرامش و قوت قلب انسان برای ادامه کار و عامل رسیدن به شرح صدر توکل و عاقبت اندیشی است؛عاقبتی که به اخرت و قیامت ختم میشود،تمام سختی ها را تحمل میکنیم تا به راحتی و آسانی ابدی در آخرت برسیم؛در این آیه مراد از سختی ها سختی هایی است که برایمان لذت نیز به همراه دارد و با اختیار خود به این سختی ها دچار میشویم؛سختی هایی که برای رضایت خداوند به خود میدهیم.

در آیه های ابتدایی سوره انشراح خداوند از شرح صدری که به پیامبر (ص) عطا فرموده سخن میگوید،شرح صدری که باعث آرامش پیامبر و فارغ شدن ایشان از سختی های کمر شکن شد و این صبر و شرح صدر عامل پیشرفت حضرت محمد گردید.

در آیات بعد نیز می فرماید پس از هر سختی آسانی است و پس اگر از کار مهمی فارغ شدی به مهم دیگری بپرداز.

امروز بهترین و مهم ترین کار فرهنگی زمینه سازی ظهور مولایمان مهدی است و این کار سختی های فراوانی به همراه دارد بنابراین برای فعالیت در این زمینه کسی موفق است که با تفکر جهادی پا در عرصه فعالیت فرهنگی در راستای زمینه سازی ظهور نهد؛که سوره انشراح بهترین الگو و برنامه را برای این کار ارائه میکند.

در این مدت فعالیت فرهنگی افراد زیادی را دیده ام که بر اثر سختی کار فعالیت خود را رها کردند هر کدام هم دلیل و بهانه خاصی داشتند اما در نهایت همه به خسته گی و کمبود وقت ختم میشد،اما سوره انشراح به نوعی اتام حجت با این افراد است.

خداوند میفرماید پس از هر سختی آسانی است ؛این به گونه ای هشدار برای ماست که مبادا به آسانی خوش شویم و دیگر به مسیر بازنگردیم که در ادامه سوره میفرماید اگر از کار مهمی فارغ گشتی به مهم دیگری بپرداز و این کلید جلوگیری از گرفتار شدت به آسانی و راحتی کاذب است آسانی دنیایی که به خیال ماست که آسانی است اما این آسانی و راحتی فانی و محدود است.

از سوی دیگر نیز میتوان از این آِیه این برداشت را نمود که پس از سختی هایی که در راه خداوند در این دنیا میکشیم خداوند وعده آسانی و راحتی جاودانه در آخرت را به ما میدهد؛بنابر این در دنیای امروز و اخرالزمان که دشمن بیشتر از ما روحیه جهادی دارد و از هیچ تلاشی برای نابودی اسلام ناب محمدی و سنگ اندازی در مسیر ظهور حضرت مهدی(عج) دریغ نمیکند ما باید تفکر جهادی داشته باشیم ،جهاد نرم در راستای زمینه سازی ظهور حضرت حجت(عج)؛به خود سختی دهیم و همیشه در تکاپو باشیم تا به آسانی و ارامش ابدی برسیم و لبخند رضایت مولایمان را ببینیم.

کار برای امام زمان انسان جهادی می طلبد نه افراد سست عنصر که بعد از کوچکترین سختی کار خود را رها میکنند.

باید همیشه پای کار باشیم،همچون شهدا که برای ولی معصوم و رضایت خداوند تکه تکه شدند و به راحتی ابدی رسیدند،هر بلایی به سرمان آمد فقط خداوند را شکر کنیم و به فکر وعده خداوند باشیم که فرمود: إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا و بداینم وعده خداوند حق است.


پیرو نوشت:این مطالب رو به لطف استاد کاظم رجبعلی و سایر دوستان قرآنی نوشتم،مطالبی قرآنی که ان شاءالله ادامه هم خواهد داشت...سلامتی شون صلوات


به امید ظهور مولا و سرومان حضرت مهدی(عج) که صد البته نزدیک است.

--------------------------------------------------------

همین مطلب در جهان نیوز

همین مطلب در عرش نیوز

همین مطلب در سایت سپاه کردستان

همین مطلب در پایگاه خبری ،مهدوی پیروان موعود
پیرو موعود

نظرات  (۵)

عالی نوشتی
خدا یارت برادر
سلام
فرماندهی از آن توست برادر...
خداقوت...
۱۵ تیر ۹۳ ، ۱۲:۱۴ فانوس جزیره
سلام علیکم
دعوتید به دیدن رایگان فیلم
اینجا شهر دیگریست

راجع به غربت دو روز آخر زندگی امیر المومنین علی (علیه السلام)

به کارگردانی: احمدرضا گرشاسبی
با حضور عوامل فیلم و اهل قلم

اطلاع بیشتر:
azf06.blog.ir

بزرگوار می توانید با دوستان و خانواده خود تشریف بیاورید.
لطفا رسانه باشید و به دوستانتان اطلاع دهید
کاربردی بود واقعااااااااذ

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی